Translate
Translate this page
Select your language from the list.
Logga in
Sök
Sök
Statistik
Mer
Tillbaka
Pressmeddelanden nyregistreringar
Databas nyregistreringar
Arkiv nyregistreringar
Fordonsbestånd
Mer
Tillbaka
Trafikrelaterad statistik
Tidsserier nyregistreringsstatistik
Prognos nyregistreringar
Bilismen i Sverige
Mer
Tillbaka
2020
Mer
Tillbaka
Fordonsbestånd och mobilitet
Nyregistreringar
Produktion, export och import
Bilskatter
Miljö
2019
Mer
Tillbaka
Fordonsbestånd och mobilitet
Nyregistreringar
Produktion, export och import
Bilskatter
Miljö
2018
2017
2016
2015
Aktuellt
Mer
Tillbaka
Seminarier
Mer
Tillbaka
Seminarier
Mer
Tillbaka
Livesändning: Mobility Sweden summerade fordonsåret 2024 och presenterade prognosen för 2025
Livesändning: Mobility Sweden summerar fordonsåret 2023 och ger prognosen för 2024
eComExpo Stockholm 27-28 september
Livesändning: Mobility Sweden summerar fordonsåret 2022 - och blickar framåt
Mobility Sweden summerar fordonsåret 2022
eCarExpo Stockholm 3-5 februari 2023
Stora Leverantörsdagen 2022
eCarExpo Göteborg 2-4 december
Styrmedel för framtiden
Automotive Strategy Seminar 2022
eCom Expo 2022
eCarExpo 2022
BIL Sweden summerar fordonsåret 2021
Hur betydelsefull är bilen?
Hur laddar vi för fler elfordon?
Branschstandard för säker hantering av elfordon
Att marknadsföra bilar med miljöargument – vad gäller?
NKDFs vintermingel gästas av Energi- och digitaliseringsminister Anders Ygeman
Webbinarium: Vilka effekter ger det reviderade Bonus-malussystemet?
Seminarium på eCarExpo 7 februari
Färdplan för tunga fordon
Fordonsindustrins färdplan
BIL Swedens seminarium om WLTP och Bonus-malus
BIL Sweden arrangerade seminarium i Malmö
BIL Sweden summerade fordonsåret 2018
NKDF gästas av EU-parlamentarikern Christofer Fjellner
Kommer laddinfrastrukturen bli en flaskhals för elektrifieringen?
Den 1 juli träder Bonus-malus ikraft – Vi reder ut begreppen
BIL Swedens busseminarium - Mer kollektivtrafik för pengarna
Seminarium: Självkörande fordon snart på plats?
Vilka konsekvenser får Bonus-Malus?
Från fossilt till förnybart
Välkommen till seminariet: Vilken effekt får satsningen på laddinfrastruktur för laddbara bilar?
Så slår det nya Bonus-Malussystemet mot nya fordon - konkreta exempel
BIL Swedens seminarium den 9 mars om framtidens parkeringar
BIL Sweden arrangerade seminariet Självkörande fordon – hänger samhället med?
Seminarium i Stockholm 18 november: Elbilarna – hur fort kan det gå?
Seminarium i Göteborg 11 november: Elbilar, hur fort kan det gå?
Positiv inställning till självkörande bilar bland 55-plussare
”Mobilitet för allt och alla!" den 13 november 2015 i samband med Gran Turismo mässan i Göteborg
”Håll i ratten – nu kör vi på vatten!" den 6 november i samband med Gran Turismo-mässan.
Vilka effekter får en ringled runt Stockholm?
Hur löser vi trafikträngseln i Stockholm?
BIL Sweden, Energigas Sverige och Trafikverket anordnarde ett seminarium om gasdrift för bussar och lasbilar.
Kvinnorna och bilmarknaden
För gammal för framtiden
Hur laddar vi för elektrifiering inom transportsektorn?
Seminarium om luftkvalitet: Luften i svenska städer - vad gäller för kvävedioxid?
Seminarium Hur ska transportslagen bära sina kostnader?
Seminarium om gas och LNG som drivmedel för land- och sjötransporter
BIL Sweden anordnade seminariet ”Hur löser vi Stockholms trafikproblem?” den 5 oktober 2011
Seminarium - Gasdrivna tunga transporter
Dagens transportsystem – hur smart är det?
Dokumentation från elbilsseminarium 13 mars 2009
Drivmedelsseminarium 16 oktober 2008
Förbifart Stockholm – hot eller möjlighet?
Automotive Strategy Seminar 2021
Tjänstebilsmarknadens betydelse för klimatomställningen
BIL Sweden summerar fordonsåret 2020
Myter om gasfordon och fordonsgas
Seminarium på eCarExpo 29 november
Workshop med NKDF
Workshop med NKDF
Järvaveckan 2019
BIL Sweden arrangerade seminarium om WLTP för lätta lastbilar
Almedalen
Mer
Tillbaka
Almedalen 2024
Mer
Tillbaka
Överlämning av färdplan till statsministern
Almedalen 2023
Almedalen 2022
I debatten
Mer
Tillbaka
Pressmeddelanden
Sociala medier
Mer
Tillbaka
Färdplansöverlämning
Arkiv pressmeddelanden
Mobility Sweden tycker...
Remisser och svar
Prenumerera på pressmeddelanden
Filmer
Mer
Tillbaka
Hur laddar vi för fler elfordon?
Tjänstebilsmarknadens betydelse för klimatomställningen – vilka blir effekterna av höjda förmånsvärden?
Att marknadsföra bilar med miljöargument - vad gäller?
BIL Sweden summerar fordonsåret 2020
Färdplan för tunga fordon
Vilka effekter ger det reviderade Bonus-malussystemet?
Myter om gasfordon och fordonsgas
BIL Sweden summerar fordonsåret 2019
Fordonsindustrins färdplan - seminarium 11 december 2019
Bonus-malus från 1 januari 2020 - vilka effekter? Seminarium 2 oktober 2019
WLTP-seminarium 28 mars 2019
BIL Sweden summerar fordonsåret 2018
Hur klimatsmart är det att köra en elbil?
Säker hemmaladdning
Artiklar
Kurser
Mer
Tillbaka
Digitalisering
Automatisering
Elektrifiering
Uppkoppling
IT (inkl. AI, Machine Learning, SW etc)
Industri 4.0
Hållbarhet
Business
Övrigt
Press
Mobilitet
Mer
Tillbaka
Mobilitet & Transporter
Mer
Tillbaka
Infrastruktur
Mobilitetstjänster
Godstransporter
Lätta lastbilar
Busstransporter
Skatter
Omställningen är på väg
WLTP, räckvidd och energiförbrukning
Laddinfrastruktur
Mer
Tillbaka
Statistik - lätta
Statistik - tunga
Elfordon
Eftermarknad
Mer
Tillbaka
Skadeverkstad
Handbok för arbete med gasfordon
Miljö
Mer
Tillbaka
Miljözoner
Mer
Tillbaka
Luftkvalitet
Klimat
Mer
Tillbaka
Energieffektivisering
E10
HVO100
Branschrekommendation för konsumentförpackningar av kylarvätska
Återvinning
Mer
Tillbaka
För dig som är bilåtervinnare
Mer
Tillbaka
Återvinningsrapportering
Återvinning av din bil
Mer
Tillbaka
Bilåtervinnare & mottagningsställen
Bilåtervinning i siffror
Kemiska ämnen
Energietiketter
Kontakt
Mer
Tillbaka
Odette Sweden
Om oss
Pressbilder
Medlemmar
Styrelsen
Odette
Sociala medier
Medlemskap
Mer
Tillbaka
Svenskt Näringsliv
Om fordonsindustrin
Konkurrensriktlinjer
GDPR
Om webbplatsen
mobilitysweden.se
Mobilitet
Miljö
Återvinning
Bilåtervinning i siffror
Återvinning
Bilåtervinning från 2003-2022
Mobilitet & Transporter
Laddinfrastruktur
Elfordon
Eftermarknad
Miljö
Energietiketter
Bilåtervinning från 2003-2022
Åren 2020-2022 har hamnat längst ned i listan.
Filer
Bilåtervinning under 2019
Bilåtervinning under 2018
Bilåtervinning under 2017
Bilåtervinning under 2016
Bilåtervinning under 2015
Bilåtervinning under 2014
Bilskrotning under 2013
Bilskrotning under 2012
Bilskrotning under 2011
Bilskrotning under 2010
Bilskrotning under 2009
Bilskrotning under 2008
Bilskrotning under 2007
Bilskrotning under 2006
Bilskrotning under 2005
Bilskrotning under 2004
Bilskrotning under 2003
Filer Skrotning
Bilåtervinning under 2020
Bilåtervinning under 2021
Bilåtervinning under 2022