Michael Bogren ny VD för Odette Sweden AB

Vi har glädjen att välkomna Michael Bogren som ny VD till Odette Sweden AB från 18 februari i samband med att vår nuvarande VD Ingrid Lundberg går i pension sista maj 2019.

Michael har över 20 års erfarenhet från EDI (electronic data interchange) och supply chain från fordonsindustrin som ägare och konsult för flera bolag med både OEM och underleverantörer som kunder med tjänster att utveckla deras EDI lösningar. Michael har även erfarenhet från andra relevanta branscher och tillför både kompetens, nätverk och bra egenskaper till Odette under en för fordonsindustrin spännande period.

Odette Sweden är ett medlemsfinansierat samarbetsorgan inom fordonsindustrin där alla större aktörer inom fordonsindustrin i Norden är medlemmar, både OEM företag som Scania, AB Volvo, Volvo Cars och NEVS samt dess underleverantörer. Odette Sweden ingår i ett internationellt nätverk genom vilket industrin bl.a. utvecklar och underhåller gemensamma standarder och rekommendationer. Dessa inriktas främst mot områdena IT och logistik i försörjningskedjan. Odette Sweden fungerar dessutom som ett forum för samverkan mellan olika nordiska aktörer inom branschen och tillhandahåller olika tjänster till medlemsföretag och övriga, såsom utbildning, projektledning och säkerhetscertifikat för datakommunikation. Odette Sweden AB är ett helägt dotterbolag till BIL Sweden.

För mer information kontakta Ingrid Lundberg 072-546 79 02.

www.odette.se